Wrzesień kojarzy nam się z końcem lata i powrotem do szkoły. To czas, kiedy do łask wracają biurko, plecak i wszelkie niezbędne przybory. Po wakacyjnej beztrosce uczniowie muszą na nowo zaplanować swoją codzienność i zaprogramować się na poranne wstawanie. A dodatkowo trzeba uporządkować przestrzeń, która będzie sprzyjała nauce.

Biurko to jeden z najważniejszych mebli w pokoju dziecka, które chodzi do szkoły. To miejsce do pracy – pisania, czytania, liczenia. Czasami praca domowa to tylko kilka krótkich zadań, a innym razem wymagająca praca plastyczna. Dlatego warto, aby wszystkie przybory były zawsze pod ręką. Jednak przede wszystkim zaleca się wprowadzenie porządku, który sprzyja skupieniu oraz kreatywności. W niewielkim pokoju, gdzie zmieści się jedynie małe biurko, do organizacji przestrzeni możemy wykorzystać ścianę. Nad blatem zamontujmy tablicę korkową lub magnetyczną na wszelkie notatki i przypominajki o klasówkach, lekturach do przeczytania czy zajęciach dodatkowych. Obok możemy zainstalować pojemniki na kredki, długopisy bądź akcesoria typu: zszywacz, nożyczki, klej i spinacze.

W czym przechowywać szkolne przybory?

Pojemniki przygotujmy zgodnie z wystrojem wnętrza oraz upodobaniami ucznia. Ciekawie wyglądać będą różnokolorowe pudełka kartonowe o zróżnicowanych wielkościach. Dzięki temu łatwiej będzie przechowywać różnego typu przybory – od większych nożyczek i pisaków po pinezki czy klamerki. Dobry pomysłem będą także pojemniki z tworzywa sztucznego lub wiklinowe koszyczki. Jeśli wspieramy ideę zero waste, doskonałe okażą się puszki po warzywach konserwowych. Możemy zostawić je w wersji surowej lub razem z dzieckiem ciekawie ozdobić. Wszystkie pojemniki zamocujemy do ściany za pomocą rzepów Command, dzięki czemu nie będzie potrzeby wiercić czy wbijać gwoździ, a w razie konieczności szybko zdejmiemy je i zagospodarujemy ścianę w inny sposób.

Prace krok po kroku

Zanim zaczniemy, pamiętajmy, aby do organizowania przestrzeni biurka zaangażować także dziecko. To doskonała okazja do nauki planowania i prac manualnych. Wspólnie wybierzmy pudełka i pozwólmy uczniowi uporządkować blat oraz wypełnić pojemniki według własnych preferencji.

  1. Czego potrzebujemy?
  • alkoholu i szmatki do przetarcia powierzchni
  • rzepów Command
  • pudełek i pojemników oraz ich przyszłej zawartości

  1. Na początku musimy przygotować ścianę. Przecieramy ją wilgotną ściereczką nasączoną alkoholem i pozostawiamy do wyschnięcia. Następnie rozplanujmy, gdzie pojawią się pojemniki i zaznaczmy to na ścianie.

  1. Przygotowujemy sobie rzepy i pojemniki. Jeśli chcemy niektóre elementy zawiesić oddzielnie, np. nożyczki czy zszywacz, możemy dodatkowo użyć haczyków Command. Rzepy łączymy ze sobą do usłyszenia charakterystycznego kliknięcia.

  1. Dalej postępujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Odklejamy folie ochronne i dociskamy rzepy najpierw do pojemnika, a następnie do ściany przez ok. 30 sekund. Delikatnie odklejamy pudełko z jednym paskiem rzepu i zostawiamy na 1 godzinę.

  1. Podobnie postępujemy z haczykami. Odklejmy warstwę ochronną i przytwierdzamy je do ściany, także pozostawiając na min. godzinę do zawiązania się kleju. Haczyki dostępne są w dwóch kolorach: białym i transparentnym, dzięki czemu łatwo dopasujemy je do koloru ściany.

  1. Kiedy rzepy i haczyki są gotowe, możemy zawiesić na nich pudełka oraz wypełnić je szkolnymi akcesoriami. Pogrupujmy je tak, aby szybko można było znaleźć potrzebne przedmioty. Możemy dodatkowo wykorzystać to miejsce na dekorację, która umili czas spędzany przy biurku.