Organizacja drobnych bibelotów w biurze może być uciążliwą i żmudną pracą! Zwłaszcza gdy mamy niewielką przestrzeń – małe mieszkanie, niewielką pracownię czy zaledwie wydzielone miejsce, gdzie pracujemy lub oddajemy się swojemu hobby. Ja mieszkam w dość niewielkim, wynajętym mieszkaniu, a co za tym idzie, zawsze jest problem z miejscem, a rzeczy nie ubywa. Mam wprawdzie swoje biurko, a na nim mnóstwo organizerów – papierowych pudełek, wiszących tablic i tym podobnych dekoracji – jednak nie zawsze to wystarcza, aby dobrze się zorganizować!

Dziś mam dla Was świetny patent, jak w prosty i szybki sposób zorganizować właśnie miejsce na drobne rzeczy takie jak tasiemki, wstążki czy taśmy typu washi tape. U mnie zawsze panuje nieporządek w pudełkach i szufladach, w których się one znajdują, a korzystam z nich bardzo często! Jest to niezamierzone, po prostu nie zawsze jest czas, aby wszystko odłożyć na swoje miejsce. Znacie to?

Bywa to niestety mocno uciążliwe, zwłaszcza przy ograniczonej przestrzeni! Dlatego postanowiłam wymyślić sposób, jak je uporządkować i za każdym razem nie robić większego bałaganu, kiedy muszę znaleźć konkretny kolor lub wzór tasiemki!

Dodatkowo pomysł nie zabierze Wam żadnej dodatkowej przestrzeni na biurku i będzie bardzo łatwo dostępny! Konstrukcję będziemy montować na ścianie. Jeśli nie chcesz, aby organizer był na widoku – świetnie sprawdzi się on także po wewnętrznej stronie drzwiczek od szafki czy biurka. Takich organizerów możesz zrobić kilka – wtedy wystarczy umieścić je jeden pod drugim na dodatkowych haczykach, aby stworzyć świetnie wyglądającą dekorację biurową!

Co będzie Ci potrzebne?

  • okrągły kijek – mój to element z pewnej dekoracji, której już nie używam. Jeśli nie posiadasz takiego elementu, sprawdzi się także znaleziony na podwórku, wyczyszczony patyk. Wpisze się świetnie zwłaszcza do skandynawskich i rustykalnych wnętrz!
  • taśmy, tasiemki, wstążki – jednym słowem: rzeczy, które chcemy zorganizować!
  • przezroczyste haczyki Command (ja te akurat pomalowałam je farbą w sprayu, aby bardziej pasowały do mojego wnętrza!)
  • alkohol izopropylowy do przetarcia powierzchni

Zaczniemy od przymocowania haczyków Command. Reszta tego prostego projektu zamknie się w zaledwie jednym kroku!

Krok 1: Wybierz miejsce, w którym zawiśnie Twój organizer. Ja umieściłam haczyk tym razem na gładkiej, jednolitej powierzchni i muszę przyznać, że sprawdził się doskonale.

paski wymienne Command

Krok 2: Przygotuj powierzchnię, przecierając ją alkoholem izopropylowym. Poczekaj, aż wyschnie.

Krok 3: Wyjmij z opakowania wszystkie paski samoprzylepne i rozdziel je.

paski wymienne Command

Krok 4: Następnie usuń czarny papier ochronny (jest podpisany „Wall Side”) i przyklej pasek w wybranym miejscu. Haczyk przyciskaj przez około 30 sekund.

Krok 5 (opcjonalnie): Jeśli masz więcej elementów organizera, które chcesz przywiesić, powtarzaj krok 3 oraz 4 z kolejnymi haczykami, które chcesz zamocować. Pamiętaj, aby zachować pewną odległość. W symetrycznym rozmieszczeniu haczyków pomoże poziomica.

Po przymocowaniu odczekaj godzinę, aby mieć pewność, że dekoracja będzie stabilna.

Krok 6: Tasiemki, wstążki, taśmy washi tape wystarczy przewlec przez otwory na patyk! Tym sposobem będą łatwo dostępne, dodatkowo szybko i łatwo odetniemy pożądaną ilość. Nie będą się plątać ani gubić! W ten sposób wyglądają świetnie i oryginalnie! Z pewnością niejedna osoba pochwali Cię za kreatywność, a Ty nie będziesz musiała co chwilę wyciągać i chować wszystkich tasiemek, aby znaleźć tę, która akurat jest Ci potrzebna!